Esmakordselt MX Liiga nime kandva motokrossisarja esimene etapp sõideti mai lõpus Jõgeva lähistel Linnamäe krossirajal, kus lisaks tavapärastele sooloklassidele olid stardis ka külgkorvid ja quadid, kellele see võistlus oli Eesti karikavõistluste avaetapiks. Quad B klassis saavutas noorima osalejana esikoha Viimsi poiss Karl Robin Rillo (14).
Kuna paljud ilmselt ei tea, mis asi on quad, siis palusime Karl Robinil seda selgitada: „Motokrossi sõidetakse kaherattalise ja neljarattalise masinaga. Kui inimesed on harjunud rääkima näiteks ATV-st, siis võistlusel sõidetakse selle tagaveolise võistlusversiooniga, mida nimetatakse quadiks. Tavaline ATV on mõeldud lihtsalt liiklemiseks, aiatöödeks või vabal ajal näiteks metsas, aias või kuskil mujal lõbutsemiseks. Quad on ATV, mis on kas tuunitud (kiiremaks tehtud) või siis asendatud selle juppe, et teha masin vastupidavaks ja sobivaks võistlusradadel hüpetes ja kurvides sõitmiseks, et oleks ohutu ning et raja läbimine oleks võimalikult kiire.“
Mitmekülgsed treeningud
Eestis toimub motokrossis vaid paar suuremat sarja ning Linnamäel sõideti MX Liiga esimene etapp. Kui muidu on meie sportlastel tavaks ka Lätis võistlustel osaleda, siis koroonatingimustes ei ole see võimalik. „Õnneks saame treenida väljas ning olen saanud hästi valmistuda. Treenimisel on kaks olulist osa. Esiteks on väga oluline vastupidavus, sest võistluspäeval toimub treeningsõit ja kaks võistlusstarti, mis kestavad kõik 20-25 minutit, on väga intensiivsed ja taastumisaega sõitude vahel on tihti vaid kuni paar tundi,“ räägib noor sportlane. Treeningute puhul peab ta oluliseks ka sõiduvõtete harjutamist. „Näiteks väga palju harjutan treeningutel just erinevate rajaelementide läbimist, samuti katsetame masina seadistusi. Lisaks iseseisvale jõu- ja kestvustrennile käin CFC Suusakoolis, kus nii suusk, jooks, rull kui ka rattasõit vajalikke lihaseid treenivad,“ ütleb ta.
Mototrennis käib ta kõikvõimalikel Eestis asuvatel sobivatel radadel. „Kuna tihti on paljud rajad kinni kas siis ilma või hooldustööde tõttu, pole valik liiga suur. Kunagi oli võimalik trenni teha ka Viimsis, aga enam siin rada ei ole ja tuleb üsna palju Eestis ringi seigelda. Lähimad rajad on Maardus ja Sakus, aga trenniraja valikul pean arvestama ka raja profiili, et see sarnaneks võistlusradadega. Krossitrenni teen tavaliselt kaks korda nädalas,“ laseb noormees heita pilgu oma rutiinidele.
Väga kõva tulemus
Täiskasvanute võistlusklassis sõidab Karl Robin esimest hooaega. „Võistlusel tõi mulle suuresti edu see, et olen see hooaeg trennides keskendunud oma nõrkadele külgedele ning neid tugevdanud. Olen maailma tippe jälgides lihvinud ka oma sõidutehnikat,“ sõnab ta.
Jõgeva lähistel osales tema sõitudes kokku 26 võistlejat ning noormehe eesmärk oli võimalikult hea start saada, sest siis saab sõidule keskenduda, mitte kaasvõistlejatest möödumisele sekundeid kaotada. „Läks hästi ja olin esimeses sõidu stardis teine ja teises kolmas. Täiskasvanutele on kolm võistlusklassi: veteran, Quad B ja Quad Open. Viimane on Eesti absoluutne tipp, kus võistleb ka kolmekordne Euroopa ja mitmekordne Eesti meister Kevin Saar. Ta on ka mulle suur eeskuju ning saan tema juhendamisel aegajalt treenida. B klass on loodud neile, kes ei ole varem Open klassis võistelnud,“ selgitab Karl Robin. „Alustasingi hooaega B klassis, kuid kuna kaks võistlusklassi sõidavad koos, sain end Open klassi sõitjate vastu ka mõõta. Oma võistlusklassis sain küll esimese koha, aga vinge üllatus oli mulle endalegi, et Open klassis võisteldes oleksin olnud samuti pjedestaalil,“ on noormees rahul.
Graafik on tihe
Edasiseks eesmärgiks on ta seadnud igal Eesti meistrivõistluste etapil poodiumile jõuda. „Sel suvel on pandeemia tõttu võistlused juunist juuli alguseni iga nädalavahetuse peale pandud. Ilmselt selleks, et üritada võistlused enne uut võimalikku võistluste korraldamise keeldu ära teha. Etappide vahel plaanin veel trennis käia, et valmistuda järgnevaks võistluseks. Seega suve esimese poole graafik on üsna tihe. Sel hooajal sooviksin sõita igal Eesti meistrivõistluse etapil poodiumile,“ ütleb Karl Robin välja oma eesmärgi.
Foto: motofoto.ee