Viimsi Tunnustab 2021 parimaks seeniorsportlaseks valiti Kadri Tammoja. Kuigi sport on telekommunikatsiooni valdkonnas töötava naise jaoks kõigest hobi, on tal ette näidata bikiinifitnessi maailmameistrivõistluste hõbe ja pronks. Rääksime Kadriga pisut lähemalt spordi rollist tema elus.

Milline on olnud Teie suhe spordiga?

Olen sporti teinud lapsest saati. Alguses tegelesin suusatamise, jooksmise ja kergejõustikuga. Hiljem käisin jõusaalis, peamiselt rühmatrennides nagu BodyPump, bosu jne. Samuti olen mitmetel aladel võistelnud ja poodiumikohti saavutanud. Ühte lemmikut spordiala mul nooremana ei olnud – kuna teha sai kõike, siis nautisin nii jooksmist kui ka suusatamist.

Millal ja miks hakkasite tegelema kulturismi ja fitnessiga?

Kulturismi ja fitnessi vastu tekkis huvi 2015. aastal. Selleks ajaks olin sünnitanud kolm last ning kuna pärast esimese lapse ja kaksikute sündi saavutasin rühmatrenni (BodyPumpiga) ja vähese jõusaaliga enda jaoks elu parima vormi, siis tekkis huvi füüsist edasi arendada. Sealt tuli mõte proovida bodybuildingut.

Kulturismil ja fitnessil on väga palju eri kategooriad. Millisega Teie tegelete?

Maailmameistrivõistluste laval. Foto: Eastlabsphoto

Alustuseks võtsin osa FitModel Projectist, et sellest maailmast aimu saada. Pärast seda tegin esimesed võistlused nii bikiinifitnessi kui ka FitModeli kategoorias. Viimase puhul ei pea olema nii lihastes, laval ollakse monokiinis ja teine voor toimub kleidis. Sealt edasi olen võistelnud bikiinifitnessis.

Milline on Teie trennigraafik ja kus peamiselt trenni teete?

Iganädalaselt treenin vähemalt neli-viis korda ning enamjaolt Viimsi MyFitnessis, kus on minu jaoks piisavalt head tingimused.

Mis lisaks jõusaalitreeningule veel fitnessisportlase treeningrutiini kuulub?

Kindlasti kuuluvad sellesse puhkus ja taastumine, mis on väga olulised, et vältida vigastuste ohtu. Kõige olulisem on siiski toitumine, mis on kõige alus. Kui see pole paigas, siis võib trenni teha kui palju tahes, aga sellest pole kasu, sest trennist üksi kindlasti ei piisa.

Mis Teile oma ala puhul kõige rohkem meeldib?

Bikiinifitnessi ja kogu fitnessimaailma puhul meeldib mulle näha, milleks meie kehad ja me ise võimelised oleme. Meeldib kogu protsess, võistlusdieet ja fiiling laval, hoolimata sellest, et ma pole üldse esineja tüüp. Fitnessiga tegelemine on äärmiselt raske ja ekstreemne, aga ometi on ikka ja jälle väga võimas tunne, kui pärast rasket võistlusdieeti saab laval särada. Eneseületus on selline tunne, mida tahaks kogeda ikka ja jälle.

Mis on kulturismi ja fitnessi suurim väljakutse sportlase jaoks?

Suurim väljakutse on see, et jõuaks lavale enda parimas vormis. Samuti see, et kogu protsessi jooksul keha vastu peaks ja välja veaks.

Kui palju peate oma toitumist piirama? Kas ja kui palju see periooditi erineb?

Nagu eelpool öeldud, siis toitumine on meie ala puhul absoluutselt kõige tähtsam. Võistlusperioodil on ette nähtud kindel kaloraaž – söön vähem, kui kulutan ehk olen defitsiidis. Lubatud on ainult puhas toit. Muul ajal saan vabamalt võtta. Kaloraaž on siis suurem ning toidukorrad on küll paigas, aga luban siiski natuke kõike. Minul toitumise jälgimisega probleeme pole. Olen väga võitlushimuline ning kui midagi teen, siis annan endast kõik, et saavutada parim.

Kas teete trenni treeneri juhendamisel või koostate oma treeningplaanid ise?

Maailmameistrivõistluste laval. Foto: Eastlabsphoto

Treeningplaanid koostab treener Jekaterina Remets-Morozova, kellega koos treenin paar korda kuus. Muul ajal teen trenni iseseisvalt, kuid treener on minu jaoks kogu aeg olemas, nõustab ja annab vajadusel juhiseid. Ta on absoluutselt PARIM! Olen talle südamest tänulik, et ta on minu jaoks olemas. Ilma temata, tema toeta ja usuta minusse, ei oleks ma kõike saavutanud.

Milliste sportlike saavutuste üle kõige suuremat heameelt tunnete ja miks?

Suurimat heameelt tunnen fitnessis saavutatu üle. Olen kolmekordne Eesti meister bikiini- ja master bikiinifitnessis, mul on maailmameistrivõistluste hõbe ja pronks. See on tulnud päris kõrge hinnaga. Ma poleks arvanud, et suudan nii tugev olla, aga nüüd tean, et kõik ongi võimalik, kui vaid tahta ja kirega teha.

Kas ja millised sportlikud eesmärgid olete seadnud tulevikuks?

Eesmärk on saada paremaks. Kuna fitness on nüüdseks mulle juba elustiil, siis treening ja toitumine on ja jääb üheks minu elu osaks. Kas ja millal jälle võistlen, hetkel kindlalt öelda ei oska. Teen trenni, hoian vormi ning alati, kui tahtmine tuleb, on võimalus taaskord lavale minna.

Millest trennitegemiseks motivatsiooni ammutate?

Trenn on minu jaoks täielik stressimaandaja, ma ei oska ega suudagi ilma selleta elada. Mind motiveerib enesetunne pärast trenni ja muidugi on boonuseks vormitud keha, mis aitab enesekindlust tõsta.

Kui kaua olete Viimsis elanud ja mis siin kõige rohkem meeldib?

Viimsisse kolisin 2013. aastal. Meeldib see, et elan nagu maal, aga kõik on käe-jala juures olemas ja lastel on kool lähedal. Kindlasti on suur privileeg, et rand ja meri asuvad siinsamas, meil on terviserajad ja ilus loodus.

Kadri kolm soovitust, miks rohkem liikuda ja trenni teha

1. Treening on investeering iseendasse ja paremasse tervisesse.

2. Enesetunne pärast trenni on parim asi.

3. Voolitud ja toonuses keha.

Avafoto: Kadri pälvis Viimsi Tunnustab 2021 parima seeniorsportlase autasu. Foto: Tiit Mõtus