Kõndimine on meie loomulik liikumisviis, mis täidab mitmeid praktilisi rolle. Regulaarne jalutuskäik tuleb kasuks nii kehale kui ka vaimule – see treenib lihaseid, alandab stressi ning tugevdab immuunsüsteemi, vähendades paljude haiguste riski.

Hoia keha ja vaim tervena
Kõndimine on üks kõige lihtsamaid füüsilisi tegevusi. See madala aktiivsuse, kuid kõrge kasuteguriga tegevus on inimeste hulgas, kes soovivad püsida vormis ning terved, väga populaarne. Enam kui kaks kolmandikku inimestest käivad vähemalt kolm korda nädalas kõndimas. See on jõukohane kõigile ning on oma lihtsuse tõttu hinnatud spordiala. Vaja läheb vaid ilmale vastavat riietust ning mugavaid jalanõusid. Värske õhu kätte kõndima saab minna vaatamata aastaajale ning peaaegu iga ilmaga.

Kõndimine sarnaneb suurel määral jooksmisega. Näiteks vähendab mõõdukas või intensiivne kõndimine südamehaiguste riski, alandab diabeedi riski, vähendab kõrget vererõhku ning alandab kolesterooli sarnaselt mõõdukas tempos jooksmisele.

Hea tuju on garanteeritud
Üks korralik jalutuskäik päevas garanteerib hea enesetunde, aitab mõtteid puhastada ning tõstab tuju. Kuidas annab jalutamine meile hea tuju? Üheltpoolt seetõttu, et terved ja aktiivsed inimesed kipuvad olema õnnelikumad, aga ka seepärast, et vilgas jalutuskäik annab võimaluse aja maha võtta ning mõtiskleda. Mõõdukas kõndimine vähendab stressi ja hoiab üleval endorfiinide ehk õnnehormoonide taset. Lisaks parandab jalutamine verevarustust kehas.

Parem mõttetöö
Kõndimine aitab kaasa ka ajutegevusele, muutes seda tugevamaks. Kas on tulnud ette olukordi, mil oled pidanud tegema keerulise telefonikõne? Kas istusid laua taga või tõusid püsti ning kõndisid samal ajal ringi? Selle taga on kindel põhjus, miks mitmed suurepärased mõttetargad nagu näiteks Steve Jobs olid pikkade jalutuskäikude fännid. Kõndimine kustutab suure osa varasemate stressirohkete sündmuste negatiivsetest tagajärgedest, rahustades meelt. Lisaks aitab see paremini keskenduda, parandades omakorda mälutegevust.

Kui sa veel ei ole katsetanud regulaarset kõndimast, peaksid seda kindlasti tegema. Proovi järele ja sa näed, miks nii paljud inimesed seda harrastavad.

Kas teadsid, et :

  • Kõndimine mõjub hästi silmade heaolule, sest laseb neil liigsest pingutusest puhata, hoides silmad samal ajal ka töös ja andes neile sobiva koguse pingutust
  • Kõndimine ei ole kuigi palju vähem mõjuvam südametöö tugevdamiseks ning südamehaiguste vastu võitlemiseks kui jooksmine.
  • Kõndimine parandab meeleolu.
  • Kõndimine vähendab väsimustunnet.
  • Kõndimine vähendab ärevuse sümptomeid.