Saksamaale Rendsburgi kogunesid parimad noored piloodid, et välja selgitada ringrajapaatide noorteklassi GT-15 Euroopa meister. Algselt registreeritud 19 sportlase asemel oli stardis kokku 27 noort pilooti.

Eestis oli osalema sõitnud meeskond kuue noore sportlasega. Oma esimesel rahvusvahelisel tiitlivõistlusel osalesid Erik-Rennes Pihlak ja Hendrik Arula. Sellel hooajal juba MMil sõitnud Viljandi poisid Kalvin Thomas Royster, Sten Ivanov ja Paul Richard Laur ning teist hooaega tiitlivõistlustel osalev meeskonna kogenuim sõitja Joonas Lember.

Stardinimekirjas oli kokku 27 pilooti, kellest suurimateks favoriitideks peeti Hilmer ja Mathilda Wibergi Rootsist, Laura Lakovicat ja Nils SlakteristLätist ning Nida Kilinskaitet Leedust. Eesti poistest oli siiani selle hooaja parim tulemus Kalvin Thomas Roysteri MMi viies koht. Kohal oli ka paljuuusi sõitjaid Norrast, Saksamaalt ja Slovakkiast, kes võisid kõik üllatada hea tulemusega. 

Laupäevane võistluspäev algas vabatreeningu ja ajasõitudega, kus selgitati välja 12 parimat kes pääsesid otse finaali. Viimased kolm finaalikohtaselgitati välja lohutussõidus. Kaksteist finaalist välja jäänud sportlast said võimaluse sõita B-finaalis. Läbi ajasõidu said edasi viis meie sportlast. Läbi lohutussõidu pääses finaali ka meie noorim sõitja Paul Richard Laur. Parima stardipositsiooni sai kiireima ajaga Laura Lakovica, teine positsioon kuulus Sten Ivanovile ja kolmandalt kohalt oli startimas Mathilda Wiberg. Joonas Lember oli ajasõidus kuues, Hendrik Arula kaheksas, Kalvin Thomas Royster üheksas, Erik-Rennes Pihlak kümnes ja Paul Richard Laur viieteistkümnes. 

Joonas Lember. Foto: Viesturs Lacis
Joonas Lember. Foto: Viesturs Lacis

Esimeses sõidus sai parima stardi Laura Lakovica, kes juhtis sõitu kuni lõpuni. Teisena lõpetas sõidu Hilmer Wiberg ja kolmas oli Sten Ivanov. Joonas oli esimeses sõidus kuues, Kalvin kaheksas, Erik-Rennes, Hendrik ja Paul olid kohtadel 12,13 ja 14. 

Pühapäeva saabudes oli ilm muutunud tuulisemaks, mis andis eelise kogenumatele pilootidele. Teises võistlusstardis läks külg küljekõrval võidusõiduks Laura Lakovica ja Hilmer Wibergi vahel, kus Hilmer jäi peale ja võitis teise sõidu.

Kolmandaks tuli väga hea stardi teinud Joonas Lember. Sten Ivanov oli neljas ja Kalvin viies. Erik-Rennes parandas oma kohta üheksandaks ja Paul oli üheteistkümnes. Hendrik Arula lõpetassõidu kolmeteistkümnendal kohal. Kolmas sõidu algus oli dramaatiline Laura Lakovicale, kuna tema paat liikus küll stardist ära aga jäi seisma juba stardisirgel tehnilise probleemi tõttu. Hea stardi sai selle aasta MMi pronks Nils Slakteris, kes võttis Hilmer Wibergi järgi teise koha sõidust. Sten Ivanov oli kolmas ja Joonas Lember neljas. Erik-Rennes tõusis sõidus kuuendaks, Hendrik Arula oli kaheksas, Paul Richard Laur kohal kaksteist ja valelt poolt poid sõidu eest karistuse saanud Kalvin oli kolmeteistkümnes. 

” Pronksmedali saatuse pidi otsustama kumb piloot on sõitnud neljast sõidust kiireima aja. “

Viimases neljandas sõidus sai super hea stardi Joonas Lember, kes väljus esimesest poist teisena kohe Hilmer Wibergi järel. Sõidu jooksul mitmelkorral Wibergi survestanud Lember võttis sõidust teise koha. Kolmanda koha võttis sõidus Nils Slakteris, kellel oli tulnud terve sõit selja taga hoida noort leedulannat Nida Kilinskaitet. Erik-Rennes oli viimases sõidus viies. Sten Ivanov ja Kalvin Thomas Roysterile lisati karistus poi lõhkumise eest ja nad langesid viimase sõidu tulemustes sõitjaterivi lõppu. Euroopa meistritiitel kuulus sõitude kokkuvõttes Hilmer Wibergile Rootsist, hõbemedal läks Laura Lakovicale Lätist.

Pronksmedali väljaandmine läks põnevaks, kui võrdsed punktid olid Nils Slakteril ja Joonas Lemberil. Pronksmedali saatuse pidi otsustama kumb piloot on sõitnud neljast sõidust kiireima aja. Joonas Lemberi parim sõiduaeg oli ainult 0,29 sekundit kiirem kui Nils Slakterise oma ja üliväikese vahega võitis Joonas Euroopameistrivõistlustelt pronksmedali. „Rada oli uus aga iga sõiduga läks tunne paremaks. Tulime siia eesmärgiga sõita ennast esimese viie hulka aga medalit ei osanud küll loota. Õnne oli ka omajagu, et stardist saime mitmel korral esimesest pöördepoist ilma takistuseta läbi. Väike tuul ja laine olid meile ka abiks.“ kommenteeris Joonas oma sõitu.

GT-15 EM pjedestaal. Foto: Viesturs Lacis
GT-15 EM pjedestaal. Foto: Viesturs Lacis