Foto: erakogu

Kuigi on jätkuvalt kuumad suveilmad, läheneb uus õppeaasta vääramatu väega. Kõikjal on tunda koolieelset sagimist ja mõnusat ootust. Usun, et nii mõnelgi esimese klassi astujal on juba soov kohtuda oma esimese õpetajaga või uute sõpradega, kellega kooliaastad veerema panna. Ettevalmistused algavaks 2022/23 õppeaastaks meie valla lasteaedades, koolides, huvikoolides ja noortekeskuses on lõpusirgel. 

Iga õppeaasta algus toob midagi uut – kellele oma kõige esimese õpetaja, kellele uued õpilased või kolleegid. Randvere koolile on algav aasta ajaloolise tähendusega. Koolis avatakse põhikooli kolmas kooliaste, mis annab võimaluse õpilastel lõpetada 9. klassi kodulähedases koolis. Sel aastal alustabki 7. klassis 72 õpilast. Viimsi koolis aga alustavad kõik 2. klassi õpilased V-Tech mooduliga. Mis see on, seda tasub uurida! Viimsi valla suurepärased huvikoolid: Viimsi muusikakool, kunstikool ja sel aastal asutatud teaduskool alustavad õppetööd vastvalminud Viimsi Artiumi majas. Võimalusega asuda Artiumi ruumidesse on paljudel noortel rohkelt võimalusi oma huvialal õppida ja ka uusi avastada. Tähelepanu väärib asjaolu, et Prangli põhikooli õpilaste arv kasvab pea 40% (3 õpilase võrra). Viimsi gümnaasiumis alustab õpinguid 204 värsket gümnasisti. See on Harjumaa suurimale gümnaasiumile põnev väljakutse. 

Pisut veel numbreid. Käesoleval õppeaastal on Viimsi valla lasteaedades eralasteaedades ja -hoidudes 1566 mudilast. Viimsi valla koolides õpib kokku 2609 õpilast. Esimesse klassi astujaid on kokku 275: Viimsi koolis 139 õpilast, Haabneeme koolis 54 õpilast, Randvere koolis 55 õpilast, Püünsi koolis 24 õpilast ja Prangli põhikoolis 3 õpilast. Meie koolides õpib kokku 36 ja lasteaedades 19 Ukrainast pärit õpilast. 

Viimsi vallas on hariduselu olnud pidevalt arenev ja selleks on meie tublid haridustöötajad nii sisult kui ka vormilt rohkelt panustanud. Haridusasutuste juhtide meeskond on usaldav ja professionaalne, nooruslik ja innovaatiline ning õpilasi ja õpetajaid toetavad. Haridusjuhtide meeskond on kokku kasvanud ning ühise eesmärgi nimel tegutsemas. Hariduse jätkusuutlikkus on aga meie kõigi ühine pingutus. Meile kõigile teadaolev fakt on see, et Eestis on õpetajate defitsiit ning kuidas sellega toime tulla. Koolide juhid on suve jooksul pingutanud selle nimel, et leida koolidesse õpetajad, kellel on tahtmist ja sära silmis meie lapsi õpetada. Nüüd on aeg meil kõigil endalt küsida, mida mina saan ära teha selleks, et õpetaja saab koolis oma tööd teha ja olla õnnelik ning tasakaalus?  Kas olen õpetajale hea koostööpartner? Kas olen toetav vanem oma lapsele? Kuidas väärtustan mina õpetajaametit? Kas, kuidas …?  

Randvere kooli meeskonna eestvedamisel arutlesime 23. augustil, Viimsi valla õpetajate arenduspäeval „Mis teeb õpetajat õnnelikuks?“ just õpetaja rahulolu ja õnnelikkusega  seotud teemadel. Usun, et saime kõvasti inspiratsiooni ja kindlust selles osas, et saadud ideed ka päriselt ellu viime. 

Uuele õppeaastale läheme üheskoos vastu lootusrikkalt. Usume, et paljuski just koostöös peituvad lahendused, mis teevad nii õpilase kui ka õpetaja õppeprotsessis rõõmutundvaks. 

Soovin kõikidele õpilastele, õpetajatele, tugispetsialistidele, koolitöötajatele, vanematele ja hariduse fännidele edu ja kordaminekuid uuel õppeaastal!