Kui uks sulgub, tuleb avada aken. Viimsis on mitmeid ettevõtteid, kes on leidnud tee meieni tavapärasest veidi erinevalt.

Viimsi Poke Bowl ehk kodukokk Mariann Hütt

Mida on Teie jaoks eriolukord kaasa toonud? 
Minu jaoks ei olegi väga oluliselt midagi muutunud, toimetan ikka samamoodi edasi nagu varem. Esimesel nädalal eriolukorra alguses tuli väga palju uusi kliente juurde, nii et see nädal oli väljakutseid täis, et jõuaks suuremate laste koduõppe ja pisikese tita kõrvalt nii palju süüa teha, kui nõudlust oli. “Õnneks” on ka väga palju konkurente minu “mängumaale” tulnud – paljud restoranid on hakanud sama asja pakkuma, millega mina seni igapäevaselt olen tegelenud, ja mõni on ka minu lehelt mõne idee omastanud, aga ei saa kellelegi hetkel midagi pahaks panna, eks kõigil ole pered toita ja püütakse ellu jääda. Mind see väga ei olegi puudutanud – olen nii tänulik, et enamus püsikliente on alles ja väga palju toredaid uusi püsikliente on juures. Muutunud on veel see, et kui enne oli väga palju kaardimakseid, siis nüüd on valdav ülekannetega tasumine ja kontaktivaba üleandmine.

Kõht peab täis olema igal ajal. Foto: Anne-Mari Visnapuu
Kõht peab täis olema igal ajal. Foto: Anne-Mari Visnapuu

Kas olete võtnud ka lisatööjõudu? 
Kuna ma toimetan kolme lapse kõrvalt oma kodus, siis oleks minu jaoks ka tavaolukorras vähetõenäoline, et kellegi võõra omale koju appi kutsuksin, praeguses eriolukorras kindlasti mitte. Minu klientide jaoks ongi, võrreldes suuremate toidukohtadega, kus personali rohkem, see eelis, et riskid on väiksemaad, kuna toiduga puutub kokku vaid üks leibkond, erinevalt suurematest restoranidest, kus on eri peredest pärit inimesed – mitu kokka, juhataja, kullerid, teenindajad, koristajad… Mina toimetan täitsa üksi.

Kuidas toidu tellijateni toimetate? 
Transporditeenust pakub minu abikaasa, kuid mu kliendid eelistavad enamasti ise toidule järele tulla. Tundub, et neile see sobib paremini. Nad annavad teada, mis kellaks toitu soovivad – mina teen selleks ajaks valmis, saadan arve ja jätan kauba välja toolile. Seega hetkel ei näe ma ka põhjust liituda Wolti/Bolti teenusega, kuna kliente, kes ise järel käivad, on nii palju, et ei jõuaks enam Wolti/Bolti jaoks piisavalt toota. Mõned kliendid tellivad aga ise Bolti/Uberi takso minu aadressile – panen koti auto peale ja toit viiakse ilusti kliendini.

Mille järgi koostate päevamenüü? 
Mul on palju püsiklientidest peresid, kes on algusest peale toitu tellinud vähemalt paar korda nädalas. Nemad annavad julgelt oma soovidest teada ja tellivad ka suuremaid koguseid ette – toovad õhtul oma supipoti ja valmistan nende soovitud roa. Alati saab seda varuga ja jagub ka teistele müügiks. 
Päevamenüüd koostades lähtun kindlasti ka sellest, et mu kolmele lapsele ja abikaasale oleks menüüs midagi sobivat ja et alati oleks roog ka üdini tervislik, sisaldades rohkelt köögivilju. Püsisortimendis olevatest toodetest on kindlasti klientide lemmikud poke kausid ja toorjuustukoogid. Ülejäänud menüü selgub vahel alles eelmisel õhtul, kas siis toorainest lähtuvalt, mida on rohkem varutud, või klientide/pere eelistustest johtuvalt. 

Mitu korda nädalas toorainet ostate ja kust ning kuidas seda teete? 
Toitu varun nagu kõik söögikohad erinevate HoReCa sektori hankijate käest ja tellin vastavalt vajadusele. Kui on rohkem toimetamist, palju ettetellimusi, siis vahel on ka 2 tarnet päevas. Kui vahepeal tegelen paar päeva rohkem oma õpingutega ja toiduvalmistamisega väiksemas mahus, siis jääb ka tellimustele vahe sisse.

Kuidas Teie käest toitu tellida saab ja kuidas toimub tasumine? 
Toitu saab tellida läbi Facebooki lehe Viimsi Poke Bowl, saates sõnumi. Mõned kliendid ka helistavad, aga eelistan sõnumit – kuna olen üksi ja valmistan kogu aeg enamasti toitu (hakin, aurutan, viilutan, pakin, keedan, küpsetan, segan jne), siis on vahel keeruline telefonile vastata.

Messengerist võtan aga järjest tellimusi täitmisele ja vastan jooksvalt, kui vaba aken tekib. Lisaks jääb sinna ka jälg konkreetsetest erisoovidest mõne toidu kohta, mis kõnes võib kaduma minna, ja saab kõik täpsed soovid enne tellimuse valmistamist üle vaadata, et ei tekiks arusaamatusi. 

Tasuda saab ülekandega arve alusel, kaardi-/viipemaksega või sularahas. Hetke olukorras on parim variant ülekandega tasumine, nii et saab kontaktivabalt kauba üle anda.

Viimsi Autopesula, juhatuse liige Dmitri Salintsev

Kuidas on eriolukord muutnud Teie ettevõtte töökorraldust?
Me hoolitseme oma klientide tervise eest! Pärast igat autopesu desinfitseerime klientide autosid täiesti tasuta Uvonair 5000 osonaatoriga, mis eemaldab kõik bakterid ja lõhnad. Samuti hakkasime kasutama iga autoga uusi kindaid ning katame rooli ja käigukangi ühekordse kilega, põrandale paneme ühekordsed vaibad.

Meie ooteruumis on klientidele alati olemas kõik vajalikud desinfitseerimisvahendid.

Viimsi Autopesula pakub teenust igal ajal. Fotod: erakogu
Viimsi Autopesula pakub teenust igal ajal. Fotod: erakogu

Kas tööd on praegu rohkem või vähem?
Loomulikult on seoses eriolukorraga tööd jäänud vähemaks.

Kas olete pidanud töötajaid koondama või olemasolevate palka vähendama?
Töötajaid me ei ole koondanud ja palka siiani pole ka vähendanud, aga vaatame veel, kuidas edasi kulgeb.

Kas pakute teenuseid, mida varem pakkunud pole?
Me pakume nüüd uut transfeerteenust, selleks et inimesed saaksid püsida kodus karantiinis. Tuleme ise kliendi autole järele ning toome pärast pesu ja desinfitseerimist ka maja ette tagasi. Pirita ja Viimsi piirkonnas on transfeerteenus tasuta.

Mis teenuseid te täpselt pakute?
Alates 2008. aastast pakume me kvaliteetset autopesu nii seest kui ka väljast. Samuti tegeleme poleerimisega ja keraamiliste kaitse paigaldusega. 

Lisaks kiletame autosid ja eemaldame mõlgid. Loomulikult teeme ka keemilisi puhastusi ja nahahooldusi. Saame pakkuda ka salongi parandamist.

Kuidas saab teiega kontakti?
Telefon: 505 0073
www.viimsipesula.ee
viimsipesula@gmail.com
https://www.facebook.com/Viimsipesula/
https://www.instagram.com/viimsipesula/

E–R 9–19
L,P kokkuleppel
Rohuneeme tee 1/4 (Muuli tee)

PisiPai lasteriiete uuskasutusbutiik – juhataja Liis Mühls

Kuidas on eriolukord mõjutanud Teie ettevõttes töökorraldust?
Alates eriolukorra väljakuulutamisest kukkus külastatavus nulli lähedale. Esimesel nädalal julges uksest sisse astuda 3 klienti. Viimsi Äritare 1. korrus suleti valitsuse määrusega ja lubatud on vaid e-poe müük.

Kaupa saab tellida e-poest. Fotod: Liis Mühls
Kaupa saab tellida e-poest. Fotod: Liis Mühls

Kas tellimusi on rohkem?
Veebtitellimuste arv on kasvanud hüppeliselt – kui varem saatsime umbes 10 pakki nädalas, siis nüüd 3–10 pakki päevas. Enne seda on põhikäive tulnud siiski kohapeal ostjate kaudu ja toodete pildistamine oli pigem toetav tegevus, et püsida klientidel meeles ilusa uue kaubavalikuga.

Kuidas kauba ostjateni toimetate?
Praegu tellitakse automaatidesse ja eelistatakse Omnivat, kuna nende automaadid asuvad õues. Tavaolukorras eelistatakse pigem Itellat.

Kust ja kuidas te oma kauba saate?
Kauba toovad PisiPaisse emad komisjonimüüki. Nende ülesanne on kodus puhtad, kaasaegsed ja hooajalised asjad kokku panna ja poodi toimetada. Ülejäänu teeb pood ise: hinnatabel, triikimine, sildistamine, pildistamine, saatmine.

Hetkel me aga uut kaupa vastu ei võta. Õnneks tuuakse igal kevadel väga palju asju ja saame ilusti hakkama.

Kas olete pidanud töötajaid koondama või palkasid vähendama?
Ei ole, kuna praegu tuleb just erilise hooga uut kaupa üles pildistada ja aktiivsemalt otsijatele pakkuda. See on kordades ajakulukam kui niisama kohapeal müüa.

Kõik vajalik beebidele ja väikelastele.
Kõik vajalik beebidele ja väikelastele.

Kuidas saab teiega kontakti?
PisiPai butiigil on koduleht hetkel valmimisel, aga oleme seni toimetanud Facebooki lehena, kus fotode all on kategoriseeritud kaustad kogu tootevalikuga. Vahel harva ka helistatakse.

Põhiline elu käib siiski läbi Facebooki lehe: https://www.facebook.com/PisiPaiBeebibutiik/.