• Käi füüsilises poes vaid hädavajadusel, et vältida nakatamist ja nakatumist!
  • Kaupluse külastamise hea tava eriolukorras: enne kella 11 riskirühm sh eakad ning pärast kella 11 kõik teised.
  • Uued tellimisajad lisanduvad kaubanduskettide e-poodide kalendritesse kuupäeva vahetusel ehk südaööl kell 24.

Maxima e-pood: www.barbora.ee
Maxima füüsiline kauplus Viimsis asub aadressil Pargi tee 22 ja on avatud 9–21.

Uus teenus: Barbora Express võimaldab oma tellimusele Maxima kauplusesse kontaktivabalt järele minna.

Vastab Maxima turundus- ja müügidirektor Janne Laik:

Üsna koroonakriisi algusest on Maxima e-poes Barbora.ee kulleriaegade broneerimisega kitsas käes. Mida omalt poolt teete, et hüppeliselt kasvanud nõudlusele paremini vastata? Kas on lootust, et olukord peagi paraneb?
Kriisiperiood on avaldanud tugevat mõju inimeste ostukäitumisele. Kauplustes käiakse pigem harvem, aga see-eest tehakse tavapärasest kordades suuremaid oste. E-poed see-eest saavad kordades rohkem tellimusi. Barbora e-poes on võimalik teha tellimusi hetkel ette kuni 4 päeva. Praegune nõudlus on väga suur ning Barbora meeskonda on suurendatud juba 75 inimese võrra. Seega saavad meie kliendid täna oluliselt rohkem tellida kui varem, aga kuna nõudlus on suur, siis juhtub see, et enamus aegasid või ka kõik ajad on täis müüdud.

Mida soovitate teha neil, kel kullerit broneerida ei õnnestu? Mis võimalusi veel toidukauba turvaliseks kättesaamiseks pakute?
Selleks, et klientidele toidukaupade kättesaadavust parandada, tõime turule uue teenuse – Barbora Express, mis annab võimaluse teha oma tellimusi läbi barbora.ee keskkonna üle Eesti ja kontaktivabalt oma tellimusele järgi minna valitud 33 Maxima kauplusesse, sh Viimsi Maximasse.
  
Viimasel ajal on hakanud sotsiaalmeedias levima juhendid, kuidas kulleri poolt koju toodud kaupasid puhastada, kuna viirus võib püsida pindadel, sõltuvalt pakendist (paberil kuni 24 h, plastikul kuni 72 h), päevi. Puhastamiseks soovitatakse kasutada kas kanget alkoholi (vähemalt 70%) või majapidamises kasutatavaid puhastusvahendeid, mis sisaldavad valgendit. Kas teie kaupade pakendajad ja kullerid kasutavad isikukaitsevahendeid (kindad, maskid)? Kas kulleriga tellitud kaupa on katsunud väiksem hulk inimesi kui poeletil olevat st kas kulleriga on turvalisem?
Oleme pööranud väga suurt tähelepanu oma töötajate turvalisusele ja tervisenõuete täitmisele, seda nii Maxima kauplustes kui ka Barbora komplekteerijate ja kullerite puhul.

Kõiki komplekteerimisalal ja kaupluses olevaid pindasid puhastatakse põhjalikult mitu korda päevas. Oleme rakendanud kontrolli- ja raporteerimissüsteemi, millega tagada kehtestatud hügieeni- ja sanitaarnõuete järgimine.

Kõikide töötajate tervist kontrollime igahommikuselt, mõõtes nende kehatemperatuuri.
Töötajaid on instrueeritud kandma komplekteerimisel kummikindaid ja maske. Samuti on töötajatel isiklikud desinfektsioonivahendite pudelid, et regulaarselt käsi puhastada.

Järgime inimestevahelise kahemeetrise vahemaa hoidmise nõuet ka kaupa komplekteerides.
Ka kõik meie kullerid on varustatud isikukaitsevahenditega – ühekordsed kindad, kaitsemaskid ja desinfektsioonivahendid.

Tarned on kontaktivabad. Kuller informeerib saadetisest telefoni või SMS-i teel ning jätab tellitud kauba kliendile ukse ette ilma otsekontaktita. Seetõttu pole hetkeolukorras ka võimalik ostu eest tasumine kaardimaksega kullerile.
 
Kus Maxima logistikakeskus asub? Kus kaupa kulleritele komplekteeritakse?
Kaubad komplekteeritakse Barbora komplekteerimiskeskustes, mis asuvad Linnamäe tee ja Ehitajate tee Maxima XXX hüpermarketite ruumides. 
   
Kuidas tagate oma füüsilises kaupluses hügieeni ja nii töötajate kui ka klientide turvalisuse?
Puhastame kõiki pindasid kaks korda päevas – hommikul ja pärastlõunasel tipptunnil – k ja iseteeninduskassade alasid iga kahe tunni tagant.

Oleme kauplustes eraldanud ostukorvid ja -kärud vastavalt sellele, kas need on värskelt desinfitseeritud või kasutatud. Kõikide kärude ja korvide desinfitseerimine toimub pärast igat kasutuskorda.

Oleme rakendanud igas kaupluses kontrolli- ja raporteerimissüsteemi, millega tagada kehtestatud hügieeni- ja sanitaarnõuete järgimine.

Kontrollime igahommikuselt kõikide kauplusetöötajate tervist, mõõtes nende kehatemperatuuri.
Kõikidele kassadele on paigaldatud kaitsesirmid ja kõik töötajad on saanud isiklikud desinfektsioonivahendipudelid.

Kõik ostjatega otseses kontaktis olevad töötajad kannavad plastikust kaitsemaske.
Kõik kaupluse töötajad peavad kandma ühekordseid kaitsemaske.

Oleme paigaldanud klientidele kõikide kaupluste sisenemis- ja väljumisalale desinfektsioonivahendid ja teavitused käte desinfitseerimise olulisusest.

Kassade ette on paigaldatud kleeplintidest märgised, mis markeerivad soovituslikku distantsi ostjate vahel, ja märgistused piirkondadesse, kus inimesed seisavad järjekordades – värske liha ja kalaletid, kulinaaria, grilli- ja kondiitriletid.

Monitoorime järjekordasid pikivahe hoidmiseks, et vältida üle 5 inimese pikkuste järjekordade tekkimist kassades ja samal ajal monitoorime ka kauplust külastavate klientide koguarvu. Juhul kui kaupluses on kassades enam kui 5 klienti ja kõik kassad on hõivatud, sulgeme kaupluse ajaperioodiks, mille vältel saame vähendada kassajärjekordi ja kaupluses viibivate klientide arvu.

Vähendasime kaupluste lahtiolekuaegasid kella 9-21 eesmärgiga vältida töötajate omavahelist kokkupuutumist vahetuste vahetumisel, iga vahetus töötab autonoomselt.

Pakendasime kõik kaalutooted, mida ei ole võimalik kodus pesta – näiteks erinevad pagaritooted, küpsised.

Söö kodus nii nagu oleksid restoranis. Foto: Adobe Stock
Söö kodus nii nagu oleksid restoranis. Foto: Adobe Stock

e-Selver: www.selver.ee
Selveri füüsiline kauplus asub Haabneemes aadressil Sõpruse tee 15 ja on avatud 8–23.

Piirkonna suurima toidu- ja esmatarbekaupade komplekteerimiskeskus.

Vastab Selveri kommunikatsioonijuht Rivo Veski:

Selveril on väga kasutajasõbralik e-pood ja te olete turuliider, aga üsna koroonakriisi algusest peale on e-Selveris kulleriaegade broneerimisega kitsas käes – hetkel on teie kalendris kõik 10 päeva kinni. Mida omalt poolt teete, et hüppeliselt kasvanud nõudlusele paremini vastata? Kas on lootust, et olukord paraneb peagi?
Oleme e-ostlemise järsust kasvust tingitud tarneraskuste leevendamiseks alustanud koostööd Bolt Foodiga, mis toob nüüd kaupa kaheksast Selverist, sh Pirita omast, ja Viimsi on Bolti teeninduspiirkonnas. Bolti teenus on kiire, aga sortiment on väiksem.

Selvereid on Eestis kokku 53, lisaks e-Selver ehk e-poe ladu, kus veebitellimuste komplekteerimine toimub. E-Selver on nagu üks hüpermarket – kui selle võimekuse lagi on käes, siis ei saa see teenindada mitu korda rohkem, sest ruumi suurus ja sinna mahtuvate töötajate arv paneb piirangu peale. Töötajatel on vaja nende tervise huvides ruumi.

Näeme, et on aeg muuta oma ärimudelit, sest muidu ei jõua me enam oma e-Selveri teeninduspiirkonna (800 000 inimest) kasvanud ootustele vastata. Liigume selles suunas, et teised Selveri kauplused hakkavad e-poele tellimuste komplekteerimisel tuge pakkuma. Kuna nõudlus füüsiliste poodide järele on vähenemas, siis on võimalik suunata tavapoodide tööjõudu e-kaubandusse. See arendus võtab paraku aega, aga näiteks juba 10. aprillil sai Pelgulinna Selverist esimene, mis hakkas e-teenust pakkuma.

Kas teie kaupade pakendajad ja kullerid kasutavad isikukaitsevahendeid?
Pakendajad meie laos kasutavad kindaid. Väiksemategi haigusnähtude korral peavad töötajad koju jääma.

Kuidas füüsilise poe müüjad ennast ja kliente kaitsevad?
Müüjatele oleme hankinud 1500 pleksiklaasist visiiri, samuti on meil kahe kuu varu nii kindaid kui ka maske, millede kasutamine on rangelt soovituslik.

Kus e-Selver asub? Kus kaupa kulleritele komplekteeritakse?
E-Selver asub Järve Selveri juures. Seal on ca 2000 m2 laopinda, kus töötab oma võimete piiril, sh öistes vahetustes kokku 260 inimest. Kaupa veab laiali 40 kullerit.

Mida soovitate teha neil, kel kullerit broneerida ei õnnestu?
Igal keskööl kell 00.00 lisandub e-Selveri tellimiskeskkonda uus vaba päev, kuhu oma tellimus broneerida. Soovitan sellel võimalusel silm peal hoida. Kui kuupäev vahetub, värskenda oma veebibrauserit, siis ilmuvad ka uued tarneaegade aknad.

Astri: www.astri.ee ja Balti Jaam: www.astri.ee/bjt

Võimalus teha ühe ostukorviga ostud ligi 350 e-poe valikust.

Vastab Astri Grupi turundusdirektor Matthias Vutt:

Kui kaua Astri.ee juba avatud on olnud?
E-keskus Astri.ee on olnud avatud juba natuke üle 4 aasta, aga laiema avalikkuse jaoks on pood rohkem pildis olnud eelmisest sügisest, kui oma strateegiat natuke muutsime ja e-keskust rohkem laiemale avalikkusele turundama hakkasime. Muudatus on toonud selge arenguhüppe – oleme viimastel kuudel näidanud kohati üle 200% kasvu, võrreldes eelmise aasta sama perioodiga ning tänaseks päevaks on oma poe Astri e-keskuses avanud ligi 350 poodi, kelle valikust leiab kokku rohkem kui 250 000 toodet. 

Mis teid teistest jaekettidest eristab?
Kõige suurem erinevus peitub selles, et me ei ole jaekett, vaid e-keskus ehk siis marketplace’i mudel.

Pakume platvormi, kus mugavalt oma e-pood loetud tundidega avada, ning toetame turunduse, klienditeeninduse ja muu vajalikuga. Lõpptarbija jaoks tähendab see seda, et tal on võimalik ühe ostukorviga teha ostud ligi 350 e-poe valikust, säästes seejuures aega ja raha kohaletoimetamiselt.

Meie sortimendi otsustavad meie juures oma e-poe püsti pannud partnerid ise. Reeglina tähendab see seda, et meie valikust leiab kõikide poodide täissortimendi. Tänase seisuga on valikus rohkem kui 250 000 toodet.

Kas nüüd saab Astri Gruppi kuuluvalt Balti Jaama Turult värsket kaupa Viimsisse tellida?
Jah, saab küll. Kiirkuller toimetab värske turukauba vähem kui 24 tunni jooksul nii Viimsisse kui ka Randverre. 

Kui ruttu suudate tellimuse täita?
Täna on meil üks kriisiolukorra kiiremaid tarneid ehk siis 1 ööpäeva jooksul saab kauba kontaktivabalt kätte. Kasutame kullerdamiseks häid koostööpartnereid.

Kuidas tagate kauba, selle pakkijate ja kullerite hügieeni ning seeläbi ka klientide turvalisuse?
Teeme endast kõik oleneva, et hügieen oleks tagatud. Kauplejatel ja komplekteerijatel on kasutuses desovahendid ja maskid. Pakkimisel kantakse kindaid ning kullerdamine toimub samuti kontaktivabalt. 

Stardivalmis Horeca Service’i kaubikud. Foto: Horeca Service
Stardivalmis Horeca Service’i kaubikud. Foto: Horeca Service

Horeca Service: tellimine.horeca-service.ee

Horeca Service’i sortiment on kujunenud vastavalt restoranide ja hotellide nõudlikele peakokkadele. Palju tooteid, mida jaekaubandusest ei leia.

Vastab Horeca Service OÜ juhatuse liige Raul Vaet:

Horeca Service, mis siiani teenindas vaid, nagu nimigi ütleb, hotelle, restorane ja muid toitlustusettevõtteid, avas hiljuti oma e-poe ka eraisikutele. Kas jõuate eratarbija nõudlusele vastata?
Horeca Service on tegutsenud 18 aastat ainult HoReCa sektoris (hotellid, restoranid, catering), aga alates märtsi keskpaigast alustasime müüki ka erasikutele. Kohandasime kiirelt oma veebipoe ja logistika eraiskute teenindamiseks ümber. Tellimuste arv on stabiilselt kasvanud ja ühe enam erakliente on meid leidnud.

Milline on teie sortiment?
Meie sortiment on välja kujunenenud restoranide, hotellide ja nõudlike peakokkade vajaduste põhjal, paljud kaubad on sellised, mida jaekaubandusest ei leia. Meie värske puu- ja juurvilja sortiment on üldjuhul rikkalikum kui kaubanduses. Kui horeca sektor kasutab üldjuhul suuremaid pakendeid (makstes sisu, mitte pakendi eest), siis nüüd oleme lisanud valikusse ka erasikutele mõeldud väiksemaid pakendeid.

Kui kiiresti täidate tellimuse?
Tarnetega ja lubadustega oleme siiani ilusti hakkama saanud. Kui tellimus on esitatud enne kella 12, siis tarnime kaubad Viimsisse sama päeval.

Kuidas tagate kauba, selle pakkijate ja kullerite hügieeni ning seeläbi ka klientide turvalisuse?
Nagu kõik teenindusettevõtted pöörame ka meie suurt tähelepanu inimeste turvalisusele. Kullerid on varustatud nii ühekordsete kinnaste, käte desinfitseerimise vahendite kui ka maskidega.

Logistikakeskuses pöörasime suurt tähelepanu ohtude ennetamisele juba varakult, 19. märtsil 2020 väljastati meile ISO 22000 :2018 sertifikaat.

E-poodlemise kanaleid on hulgem. Leia oma lemmik! Foto: Adobe Stock
E-poodlemise kanaleid on hulgem. Leia oma lemmik! Foto: Adobe Stock

Carrot Catering: www.carrot.ee

Toitlustusfirma, mis on ümber orienteerunud erakliendile. Teeb koostööd maaletoojatega, et klientideni jõuaksid parema kvaliteediga puu- ja juurviljad.

Vastab Carrot Cateringi juht ja omanik Ülo Ahven:

Olete cateringfirma, mis on nüüd alustanud toidukaupade kullerteenuse pakkumisega.
Avasime tõesti mõned nädalad tagasi oma e-poe. Kuna toidupoodidest kaupade tellimine oli üle koormatud, tahtsime aidata inimesi olukorras, mil kodust väljumine ei ole soovitav.

Kui kiiresti täidate tellimuse?
Suudame soovitud tellimused samal päeval kohale toimetada. Meilt saab tellida kõiki esmavajalikke toidukaupu, sealhulgas puu- ja juurvilju, muna- ja piimatooteid, lihatooteid, kuivaineid ja kodutarbeid. 

Kust teie kaup pärit on?
Teeme koostööd otse maaletoojatega, et klientideni jõuaksid parima kvaliteediga puu- ja juurviljad, kuna neid on vähem ümber tõstetud.

Kuidas tagate kauba, selle pakkijate ja kullerite hügieeni ning seeläbi ka klientide turvalisuse?
Kulleritel puudub kontakt toiduga, kuid sellegipoolest on kasutusel kõik meetmed, et tõkestada pisikute levikut. Järgime terviseameti soovitusi viiruse leviku tõkestamiseks. Kõik meie töötajad on terved ja järgivad rangelt isiklikku hügeeni. Kasutusel on kaitsevahendid – kummikindad, näomaskid ja desinfitseerimisvahendid. Komplekteerimiskeskust õhutatakse ja tööpindasid puhastatakse pidevalt. Komplekteerimiskeskuses hoiame ühes vahetuses samu inimesi. Ruumide koristamine toimub graafiku alusel ning tihedamini kui varasemalt.

eCoop: www.ecoop.ee
Coopi füüsiline kauplus asub Miidurannas aadressil Ranna tee 46a, Tallinn ja on avatud 9–20.

eCoop on tulnud turule uue üle-eestilise e-poega www.kriisivaru.ee, kust saab tellida kõik esmavajalikud toiduained.

Vastab Coop Eesti Keskühistu kommunikatsioonijuht Martin Miido:

Mida teete, et hüppeliselt kasvanud e-poe nõudlusele paremini vastata? Kas on lootust, et olukord lähiajal paraneb ja vabasid kulleriaegasid tuleb juurde?
Kui tavapoodides algas ostupaanika neljapäeval, 12. märtsi pärastlõunal, siis e-poodidesse jõudis see päev hiljem ning väga kiiresti olid kõik e-poed tellimustega üle koormatud. Alates ostupaanika esimestest päevadest oleme e-poe võimekust tõstnud mitmekordselt ning selleks oleme juurde palganud nii komplekteerijaid, kullereid kui ka kaasanud teistest sektoritest seisma jäänud kaubikuid, mis on varustatud külmaseadmetega.

eCoopis saab kaupa ette tellida kuni kuueks päevaks ning kuni tänaseni on kõik ajad kuus päeva ette broneeritud, seda nii koju kui ka toidukappi, sh Viimsis asuvasse toidukappi. Meie e-pood on oma mahtusid mitmekordselt kasvanud, piir on tulnud ette komplekteerimiskeskustes.

Kas teie kaupade pakendajad ja kullerid kasutavad isikukaitsevahendeid? Kas kulleriga tellitud kaupa on katsunud väiksem hulk inimesi kui poeletil olevat st kas kulleriga on turvalisem?
Komplekteerijad kannavad kindaid, üldkasutatavaid pindasid puhastatakse tavapärasest sagedamini ning töötajatele on tagatud käte desinfitseerimise võimalused.

E-poest ostes on kaubal vähem kontaktpuutepunkte, kuna kaubad tõstetakse komplekteerimiskeskuses alustega oma kohale ning ainus kord, kui inimene käega kaupa tõstab, on komplekteerimisel.

Kus e-Coop asub?
Kaubad komplekteeritakse Coopi e-poe komplekteerimiskeskuses, mis asub Laagris.

Kui suur tiim praegu Coopis e-kaubandusega tegeleb? Kui pikad on tööpäevad? Kuidas vastu peate?
Meeskond on kasvanud varasemaga võrreldes ligi kaks korda ning tööd tehakse kolmes vahetuses.

Kuidas tagate oma füüsilistes kauplustes hügieeni (Miiduranna Coop ja Haabneeme Konsum)?
Juba enne kriisi algust asusime kaupluste üldkasutatavaid pindasid (ukselingid, ostukorvid ja -kärud, nutikassa puldid) tavapärasest sagedamini puhastama. Samuti oleme loonud töötajatele võimalused käte desinfitseerimiseks. Sõltuvalt kauplusest on lisaks desinfitseerimisvahenditele kasutusele võetud ka maske, visiire, kindaid jms.

Coopi kaupluste siseraadiotes mängivad juhised ja infoekraanidel informeerivad kliente klipid sellest, kuidas hoida end ja teisi viiruse leviku eest. Lisaks oleme kauplustes välja pannud samasisulised plakatid, jooninud osades kauplustes põrandatele 2 m märgised, et inimesed teaksid järjekorras distantsi hoida, postitanud käitumisjuhiseid sotsiaalmeedias, teinud üleskutse pakkuda hommikusi tunde ostlemiseks eakatele jpm.

Mida soovitad teha neil, kel kullerit broneerida ei õnnestu? Mis võimalusi veel toidukauba turvaliseks kättesaamiseks pakute?
Esmalt soovitaks proovida tellimist toidukappi, mis meil on nii jahutuse kui ka sügavkülmutuse režiimiga. Juhul kui eCoopi lehelt ei õnnestu siiski vaba aega kauba tellimiseks saada, siis on meil vajadusel äsja avatud ka www.kriisivaru.ee lehekülg, mis on üle-eestiline e-pood ja kust saab tellida kõik esmavajalikud toiduained, sh ka väikelastevanematele mõeldud paketid.

Kellele ja miks kriisivaru.ee lahenduse lõite?
Nädal pärast ostupaanika algust avasime üle-eestilise e-poe www.kriisivaru.ee, kust inimesed saavad kas endale või lähedastele tellida kõige vajalikumaid toiduaineid ja esmatarbevahendeid, mis ei ole temperatuurinõudlikud. Koostöös Omnivaga jõuavad pakid kohale 1–3 tööpäevaga. Selle e-poe eripära on see, et tavapärase 15 000 erineva toote asemel saab klient valida olemasolevate pakettide vahel, kuna see tagab e-poe sedavõrd kiire toimimise ja suure hulga klientide teenindamise võimekuse, mis tavapärastes toidu e-poodides on jõudnud oma maksimumpiirini.

Oleme teenusele saanud väga palju positiivset tagasisidet ning ka ettepanekuid pakettide täiendamiseks. Nii tulid meil näiteks hiljuti müügile väikelaste vanematele mõeldud beebipakid, mis sisaldavad peamiselt püreesid, smuutisid, jätkupiimasegusid, mähkmeid ja niiskeid salvrätte.

Bolt toob lisaks toidule koju ka muud vajalikku. Foto: Bolt
Bolt toob lisaks toidule koju ka muud vajalikku. Foto: Bolt

Bolt Food: food.bolt.eu

Kaup koju 30 minutiga!

Vastab Bolt Food Eesti juht Maxim Milashenko:

Bolt Food pakub leevendust neile, kes ei soovi füüsilisse poodi minna ning tahavad kauba kiirelt koju kätte saada. Kui suur on teie kaubavalik?
Kliendid saavad tellida kõiki esmavajalikke toidukaupu, sealhulgas puu- ja juurvilju, muna- ja piimatooteid, lihatooteid, kuivaineid ja kodutarbeid.
 
Te alustasite toidukulleri teenusega, tuues koju sööki restoranidest, aga koroonakriisi saabudes laiendasid mitmed toidukauplused koostöös teiega oma kojukandeteenust. Millistest poodidest kaupa koju toote?
Tänaseks on valikus üle 17 toidupoe ning lähiajal suureneb valik veelgi. Poodidest on hetkel nimekirjas Selver, Stockmann, COOP Maksimarket, Solarise toidupood, Westmani äri ja Biomarket. 

Kui ruttu Viimsi piirkonda teenindada suudate?
Meie keskmine teenindusaeg on 30 minutit. Töötame selle nimel, et lisada Bolt Foodi ka rohkem restorane ja toidupoode Viimsist, et teenindusaeg oleks võimalikult lühike. 
  
Kuidas tagate oma kullerite hügieeni?
Julgustame nii oma juhte, kullereid ja kliente järgima WHO (Maailma Terviseorganisatsiooni),

Terviseameti kui ka valitsuse nõudeid viiruse leviku ennetamiseks. Oleme oma kulleritele saatnud meeldetuletusi, kus rõhutame hügieeninõudeid. See hõlmab regulaarset ja korralikku kätepesu ja halva enesetunde puhul kodus püsimist. 

Bolt Foodi toidu kohalevedu toimib 100% kontaktivabana, mille käivitasime nii kullerite kui ka klientide kaitsmiseks. Tellimuse esitamine käib tavapäraselt, kuid kullerid ei anna kliendile toidukotti enam käest kätte, vaid jätavad selle kliendiga eelnevalt kokku lepitud kohta.

Food Kit: www.foodkit.ee

Esimesena Eestis: toidukitid ehk valmistoidukomplektid. Ole ise restoranikokk ja kokka Põhjala Cateringi peakoka Dmitri Britikovski poolt ettevalmistatud tooraine ja retseptidega.

Vastab Põhjala Cateringi tegevjuht Jüri Lakspere:

Tegu on Põhjala Cateringi uue teenusega?
Adapteerume olukorraga ja tõesti on see meie täiesti uus teenus – lõime veeebilehe foodkit.ee 4. aprillil ja esimene tarnepäev oli 7. aprillil.

Kuidas teil läheb?
Esimene vastukaja inimeste poolt on olnud väga positiivne ja ka tellimuste arv täitsa hea. Tegelikult on iga väikegi tellimus täna kulla hinnaga ja oleme kõigile väga tänulikud. Kindlasti laiendame lähinädalatel tootevalikut veelgi.

Kus te asute ja kui ruttu suudate Viimsis tellimuse täita?
Meie tarnepäevad on iga nädal T, N, L ja tellimus peab olema esitatud tarne-eelsel päeval hiljemalt kell 9.00. Iga tarnepäeva hommikul helistatame kõik tellijad läbi ja lepime kokku tarne kellaajad. Toidud teeme Kose vallas, kus asub ka Põhjala Cateringi keskköök.

Kuidas tagate oma toidu ja kullerite hügieeni?
Pakume ainult kontaktivaba üleandmist, mis tähendab, et autojuht ei puutu kokku ühegi kliendiga. Tarnime ainult oma transpordiga, jälgides külmaahela katkematust. See tähendab, et saame väga täpselt oma töötajate ehk ka tarnijate tervist ja karmidest hügieenireeglitest kinnipidamist jälgida. Kuna oleme cateringiettevõte, siis on kõik meie sõidukid tunnustatud veterinaar- ja toiduameti poolt ja kõik juhid omavad toidukäitleja tervisetõendeid. Täna on olukorrast tingituna turule tekkinud palju pakkujaid, kes neid tingimusi ei jälgi. Suure toitlustusasutusena jälgisime ka varem kõiki hügieenireegleid (pidev köögi ja sõidukite desinfitseerimine, kaitsekindad), kuid hetkel oleme suurendanud desinfitseerimise regulaarsust kahest korrast päeva sisuliselt iga tegevuse järgseks ning autojuhid varustanud veel lisaks näomaskidega. Desovahendid on meil alati olnud iga ukse ja sõiduki juures ning nende kasutamine on alati olnud kohustuslik.

Kauba üleandmine käib praegu igal pool distantsilt või kontaktivabalt. Foto: Adobe Stock
Kauba üleandmine käib praegu igal pool distantsilt või kontaktivabalt. Foto: Adobe Stock

Vitamiinikuller www.vitamiinikuller.ee

Vitamiinikuller eristub laia puu- ja köögiviljade valiku ning värskuse poolest.

Vastab Karisma Food OÜ juhatuse liige Raimo Kaarlaid:

Vitamiinikuller on Karisma Foodiga samasse gruppi kuuluv ettevõtete, aga kui Karisma Food on suunatud HoReCa sektorile, siis Vitamiinikuller eraisikute ning kontorite teenindamisele.
 
Kuidas teil läheb praegu eraisikute suunal?
Tellimuste maht pidevalt kasvab.
 
Teil on klientide teenindamiseks 17 kullerautot ja ettevõttes töötab üle 80 inimese – kui ruttu suudate Viimsis tellimuse täita?
Asume Tallinnas aadressil Betooni 6/1 ja hetkel toome Viimsisse kaubad kohale tellimusele järgneval päeval.
 
Milline ja kui suur on teie sortiment? Mille poolest see eriline on?
Meil on valikus üle 700 toote ja järjest laiendame valikut. Vitamiinikuller eristub laia puu- ja köögiviljade valiku ning värskuse poolest.
 
Kuidas tagate oma toidu, pakendajate ja kullerite hügieeni?
Töötajatele on antud maskid ja kindad ning ka desinfitseerimisvahendid on käepärast.

Gemoss: www.gemoss.ee

Nüüdsest erakliendile keskenduv juhtiv HoReCa tarnija.

Vastab Gemoss Eesti OÜ juhatuse liige Viktoria Rozental:

Mis on Gemoss?
Gemoss on juhtiv tarnija HoReCa (hotellid, restoranid, catering) sektoris, mille teeb silmapaistvaks lai toodete ja teenuste valik, tõhus logistikasüsteem, lojaalne suhtumine klientidesse ja tarnijatesse.

Gemoss on ka saanud üheks Baltikumi suurimaks tarnijaks jaekettidele, baaridele ja restoranidele. Möödunud aastal oli meil eraklientide osakaal 21%. HoReCa valdkonna drastilise müügilanguse tõttu otsustas ettevõte praegu veel rohkem keskenduda erasektorile.

Kui kaua teie e-pood juba avatud on?
E-pood sai avatud märtsi lõpus.

Kust teie kaup pärit on?
Meil on 200 partnerit 35 eri riigis. E-poes tootekaartide kirjeldustes on päritolumaa märgitud.

Milline on teie sortiment?
Lisaks kõikvõimalikele toiduainetele on ka desinfitseerimisvahendid, ühekordsed kindad ja majapidamispaber, samuti köögitarvikud (potid, pannid, pakkematerjalid, köögivormid, nõud, klaasid, söögiriistad jms).

Kui kiiresti tellimuse täidate?
Saadetised, mis on vormistatud tööpäeviti enne kella 15, jõuavad üldjuhul ostja määratud sihtpunkti järgmisel päeval. Üksikutel juhtudel võib tarneaeg pikeneda kuni 3 päeva, sellest teavitatakse klienti eraldi meili või telefoni teel.

Kuidas tagate oma kauba pakendajate ja kullerite hügieeni?
Töö kaupluses ja laos käib kinnastega, igal töötajal on käte ja pindade desinfitseerimise vahendid, pindasid puhastatakse mitu korda töövahetuse jooksul (miinimum 1 kord tunnis), kindaid kasutatakse ühekordselt. Enamasti on toiduaineid tehase poolt hermeetilisse pakendisse pakendatud. Kaalukauba (pähklid, kuivatud puuviljad, kuivained) pakkimine toimub eraldi, piiratud ligipääsuga toas, kus töötajal on kohustuslikud isikukaitsevahendid.

Saadetiste jaoks me lahtisi kotte ei kasutata – kui kaup on kliendi jaoks komplekteeritud, pannakse karp teibiga kinni, et transpordi käigus oleks kontakt välikeskkonnaga minimaalne.

Meie veopartnerid on tegevusloaga toidu ja toiduga kokkupuutumiseks ettenähtud materjalide ja esemete käitlejad (tunnustatud veterinaarameti poolt).

Eksootilised puuviljad Fruit Express laos. Müügijuht Sergo Sarapuu. Foto: LIIS TREIMANN
Eksootilised puuviljad Fruit Express laos. Müügijuht Sergo Sarapuu. Foto: LIIS TREIMANN

Fruit Xpress: www.fruitxpress.ee

Fruit Xpress on HoReCa suunal toidu müügiga tegelenud juba 2008. aastast. 2020. aasta kevadest on Fruit Xpress toidukaupade e-pood, mis müüb toidu- ja esmatarbekaupu ka eratarbijatele. Tugevuseks on kvaliteetsed värsked puu- ja juurviljad, mida ise maale toob.

Vastab Fruit Xpressi e-poe sortimendijuht Sergo Sarapuu:

Kuidas teil läheb? Kas jõuate nõudlusele vastata?
Kliendid võtsid meid väga kiirelt omaks, sest tänu HoReCa sektori püsiklientuurile ja puuviljade-juurviljade eratarbijatele levis info kulutulena nende sõprade-tuttavateni, kes omakorda meid edasi soovitasid. Meie trump toidukaupluste ees on see, et viime kogu vajaliku toidukauba kliendile samaks päevaks.
 
Mitu tellimust te päevas Viimsi suunal täidate?
Praegu tuleb Viimsis suunal poolesaja tellimuse ringis.
 
Kuidas tagate oma kauba pakendajate ja kullerite hügieeni?
Täidame kõiki seaduses ette nähtud nõudeid, pakume klientidele kontaktivaba teenust.
 
Mille poolest teie kaubavalik tavapoe omast erineb?
Meie tugevuseks on kvaliteetsed värsked puu- ja juurviljad, mida toome ise maale. Kui ühes riigis saab puuviljahooaeg läbi, siis toome neid sealt riigist, kus hooaeg alles algab. Julgen väita, et meil on linna parim eriti magus ananass, küps avokaado ja kirss-kobartomat Red Desire. Oleme uhked ka laia lihavaliku üle – nii jahutatud kui ka külmutatud rohumaaveiseliha Argentiinast, Brasiiliast jm põlistelt kasvatajatelt, lisaks ulukiliha. Valik täieneb igapäevaselt vastavalt klientidelt saadud tagasisidele.

Hulkur: www.hulkur.ee

Rändbaarmenid, kellest on kriisiajal toidukullerid saanud.

Vastab GooDrink OÜ tegevjuht Katriin Krimm:

Mis on Hulkur? 
Oleme rändbaar, see tähendab, et meid saab tellida kuhu iganes baariteenust pakkuma ja kõike jookidega seonduvat organiseerima. Paraku hetkel Eestis ei ole võimalik meie tavapärast teenust pakkuda, kuna ühtegi sündmust ei toimu. Selleks oleme võtnud uue rändamise suuna ning rändame kaupluste, tootjate ja inimeste kodude vahel.

Mis ajast alates toidukullerina tegutsete?
Me oleme täitsa uued, alustasime märtsi lõpus. Baarimenidena armastame inimesi ja meie kaubamärk on alati olnud vahetu suhtlemine – soovime klientidele lisaks ostukorvile pakkuda väikest rõõmukillukest tubasesse päeva. 
 
Milline on teie sortiment?
Klient saab meile edastada täpselt enda ostukorvi soovid. Meie ülesanne on talle leida maksimaalselt soovitud tooteid. Vajadusel helistame talle poest ja uurime, millise tootega pooduolevat asendada. 
 
Kust kaupa toote?
Me külastame seda poodi, mida klient soovib, olgu selleks siis toidu-, ehitus- või kasvõi prillipood. Meie kaup pärineb sealt, kust klient soovib. Kui klient soovib toitu kindlast talust tellida, siis leiame ka sellele lahenduse.  

Mille poolest erinete?
Meid ei pea nädal aega ootama ja me leiame puuduolevale tootele vajadusel asenduse.

Kui ruttu täidate tellimuse?
Täna tellid, homme saad!  

Kuidas tagate oma kauba ja kullerite hügieeni?
Ostud, mis tulevad kaubandusest, piserdame koheselt desinfitseeriva vahendiga üle. Kõik meie rändostlejad kasutavad maske ja kindaid ning pärast iga ostukorvi komplekteerimist vahetavad nad kindad, vajadusel desinfitseerivad käsi ja kõiki töövahendeid. Kohe, kui meie rändostlejal ilmneb kasvõi väike haigustunnus, jääb ta koju! Teeme kõik endast oleneva, et hoida tervena nii ennast kui ka teisi! 

Toidukraam: www.toidukraam.com

Kaup koju 48 h jooksul!

Vastab Wild East Media OÜ asutaja Toomas Nurme:

Kui ruttu täidate tellimuse?
Meie motoks on „Kaup koju 48 h jooksul”, kuna see on mõistlik aeg, et oma külmkapi sisu planeerida. Lubadustest suudame kinni pidada ja selle tõestuseks on juba mitmed rahulolevad püsikliendid.

Kust teie kaup pärit on?
Meie kaubad on pärit nii hulgiladudest kui ka kauplustest, kuid kõik kaubad on värsked ning hoolikalt valitud, tagamaks võimalikult pikka säilivusaega. Kaubad on oma originaalpakendites ning on omakorda pakendatud kastidesse ja/või kottidesse. Pakkimisel lähtume rohelisest mõtteviisist ning püüame kasutada võimalikult vähe ühekordseid kilekotte.

Kuidas tagate kauba ja kullerite hügieeni?
Kõik meie töötajad ja kullerid on varustatud kaitsekinnaste ja näomaskidega ning on täie tervise juures. Igas meie sõidukis on käepärased desinfitseerimisvahendid, mida meie juhid enne iga tellimuse täitmist kasutavad.

Delice
Asub Haabneemes aadressil Randvere tee 6 ja on avatud 9–21.

Viimsi Delice on käivitanud kojukandeteenuse Bolt Food nutirakenduses.

Vastab ABC Supermarkets AS reklaamijuht Kristel Seer:

Kas Viimsi Delice’i kaupu on võimalik ka veebi kaudu koju tellida?
Jah, Viimsi Delice käivitas hiljuti Bolt Food nutirakenduses kojukandeteenuse.

Mida teeb Delice oma kaupluse teenindajate (ning seeläbi ka külastajate) heaolu ja turvalisuse tagamiseks?
Oleme oma poodides võtnud kasutusele kõikvõimalikud ettevaatusabinõud, alustades turvaklaasidest kassades, lõpetades desoainete ja isikukaitsevahenditega. Kõigile töötajatele on võimaldatud kaitsevahendid – kindad ja kaitsemaskid. Piiratud on lahtiste kaupade müüki, kassadesse paigaldati kaitseklaasid, kaupluse sissepääsudes on desinfitseerimisvahendid ning põrandal on ohutu distantsi kleebised.

Koju tasub varuda ka valik selliseid kaupu, mis seisavad vajadusel kauem. Foto: Adobe Stock
Koju tasub varuda ka valik selliseid kaupu, mis seisavad vajadusel kauem. Foto: Adobe Stock

Rimi
Asub Haabneeemes aadressil Randvere tee 9 ja on avatud 9–21.

Suve hakul on oodata Rimi e-poodi!

Vastab Rimi vastutustundliku ettevõtluse spetsialist Katrin Bats:

Mida teeb Rimi teenindajate ja klientide heaolu ja turvalisuse tagamiseks?
Täidame kõiki kriisiperioodil riigi poolt ettekirjutatud nõudeid. Meie kauplustes on kommunikatsioon selle kohta, kuidas haigestumist vältida.

Käte desinfitseerimise aparaadid olid osades meie kauplustes juba enne viiruse puhkemist, nüüd oleme pingutanud, et kõikides kauplusetes sarnane võimalus tagada.

Tänaseks oleme varunud piisava koguse maske ja kindaid kõikidele teenindajatele. Soovitame neid kanda terve päeva jooksul, et nii vähendada veelgi nakatumise võimalusi.

Paljud meie kaupluste töötajad on kogu kriisi jooksul tulnud välja väga leidlike lahendustega, kuidas kriisiolukorras veelgi paremini enda ja klientide tervist kaitsta. Näiteks, kus võimalik, on riskirühma kuuluvad vanemaealised teenindajad jäetud pigem selliste tööde jaoks, kus on kliendiga kontakte vähem.

Samuti reguleerime kaupluses viibivate klientide arvu.

Kuidas tagate kauplustes hügieeni?
Pindade ja ostukärude puhastust oleme oluliselt tõhustanud – seda tehakse mitmeid kordi päevas. Samuti oleme vähendanud oluliselt sortimenti nende toodete osas, mida varem pakkusime lahtiselt või mille võtmiseks pidi klient ise nuppe või sangasid puutuma. Võimalusel pakendame kaupa ette, ent paraku päris kõike ei olegi mõistlik tänases olukorras pakkuda.

Millal Rimi oma e-poe avab?
E-poe plaanisime avada selle aasta suve hakul, kuid teeme endast kõik, et seda varem teha. Selleks oleme oluliselt kiirendanud ettevalmistustöid. Arusaadavalt on esialgu Rimi e-poe võimekus oluliselt piiratum, kui seda mõnel teisel e-kaubanduse valdkonnas pikemalt tegutsenud konkurendil. Me ei osanud kriisi ning e-poe sedavõrd suurt vajadust ette näha. Meie e-poe arendustiim annab endast parima, et jõuda kõikidesse Tallinna ja Harjumaa nurkadesse, kaasa arvatud Viimsisse. Esimeses järgus ei ole Viimsi teeninduspiirkonnana sees, kuid oleme valmis tarnepiirkonda laiendama esimesel võimalusel. Selle nimel käib hetkel tegus komplekteerijate ja kullerite värbamine ning seejärel tuleb nad välja õpetada. Hetkel ei julge veel ühtegi kuupäeva välja lubada.

Seega hetkel Viimsis Rimi kaupa kulleriga koju tellida pole võimalik?
Hetkel ei ole, aga õige pea avame esmase testimise klientidele Laagri Rimi kauplusest. Esialgu ei ole sealt Viimsisse plaanitud kaupu tarnida, aga pingutame, et selline võimalus õige pea luua.

Kuidas Viimsi vald eakaid ja teisi riskigruppe toidukauba hankimisel aitab

Vastab Viimsi vallavalitsuse sotsiaal- ja tervishoiuosakonna juhataja Tõnu Troon:

Vajadusel korraldab Viimsi vallavalitsuse sotsiaal- ja tervishoiuosakond eriolukorras abitusse seisu jäänud eakatele või erivajadusega inimestele toidu ja ravimite kojuveo läbi koduteenuse. Enne sotsiaaltöötajate poole pöördumist tasuks kaaluda, kas keegi lähedastest või naabritest saaks eluks hädavajalike toodete ja teenuste kättetoimetamisega aidata.

Inimesi saavad lähedased abistada ka kontaktivabalt, näiteks helistades ja jättes toidupaki ukse taha või saates toidukulleri oma lähedase juurde, juhul kui pole võimalik ise aidata.

Kui lähedased on jäänud haigeks ja/või ei soovi võtta riski eaka juurde minna, siis võib sellest anda teada valla sotsiaal- ja tervishoiuosakonnale.

Riskirühmadele on soovitus kauplusi ja rahvarohkeid kohti vältida, kuid alati pole see võimalik. Mitmed toidupoed Viimsis on võtnud kuulda Eesti Kaupmeeste Liidu soovitust ja on kutsunud ostlejaid ülesse tegema vajalikud ostud pärast kella 11 ning jätma hommikused tunnid kaupluste külastamiseks eakatele ja teistele riskirühmadele. Seega, kui peate poodi külastama, siis tehke seda hommikupoolikul ja varuge toiduaineid vähemalt nädalaks või veelgi pikemaks perioodiks.
 
Abi vajavatel inimestel (erivajadusega inimesed, eakad, üksikud inimesed), kes on jäänud hätta toidukaupade ja ravimite ostmisel, palume võtta ühendust sotsiaaltöö peaspetsialist Risto Nigoliga (tel 5688 3350, e-post risto.nigol@viimsivv.ee).
 
Me vaatame iga pöördumist eraldiseisvana, sest inimeste olukorrad on erinevad. Eriolukorrast tulenevalt on tekkimas juurde palju uusi abivajajaid ja kõigile vajaliku teenuse tagamine nõuab head planeerimist.

Soovitusi kaupluse külastajale:

  • Ära tule kodust välja, kui sul on haigusnähud. Viibi kuni täieliku paranemiseni kodus.
  • Hoia inimestega vähemalt 2-meetrist distantsi. Viirus levib inimeselt inimesele piisknakkuse kaudu.
  • Vali tooteid visuaalse vaatluse alusel. Pisikud kanduvad sinu kätelt edasi ka puutumise teel. Haigus võib levida ka siis, kui puudutatakse pisikutega kaetud esemeid ning seejärel oma silmi, nina või suud.
  • Kasuta võimaluse korral iseteeninduskassat.
  • Maksa poes võimaluse korral pangakaardiga.
  • Enne poodi minekut mõtle ostud läbi. Poeskäigu kiiremaks kulgemiseks koosta ostunimekiri.
  • Külasta poodi üksi, ilma lasteta. Sellisel viisil vähendad pereliikmete haigestumisriski.
  • Pese käsi. Desinfitseeri või pese käsi enne ja pärast poeskäiku.